تحکیم جایگاه و حفظ پیشگامی در ارائه خدمات نوین بانکی با تکیه بر محصولات و خدمات متنوع شرکت داده ورزی سداد
فرامرز خالقی در نخستین هفته های فعالیت مدیرعاملی خود در داده ورزی سداد و به منظور آشنایی بیشتر با پرسنل شرکت، نحوه سازماندهی، بخش های عملیاتی و ستادی، در نشست هایی با معاونین، مدیران، مدیران پروژه و رؤسای بخش های مختلف که به تفکیک معاونت های پنجگانه شرکت برگزار شد؛ حضور پیدا کرد و از نزدیک در جریان کامل امور شرکت قرار گرفت. مدیرعامل سداد در این نشست های تعاملی علاوه بر آشنایی کامل با ساختار معاونت ها در لایه های سازمانی و فرآیندهای عملیاتی و اجرایی، پس از شنیدن صحبت های تمامی افراد حاضر، نقطه نظرات خود را به تفکیک هر حوزه بیان داشت.تأکید دکتر خالقی بر اصل هم افزایی سازمانی، پرهیز از نگاه بخشی و اهتمام جمعی کلیه ارکان شرکت و معاونت ها برای تحقق اهداف سازمانی، یکی از اصلی ترین رهنمون های ایشان در جلسات برگزار شده، بود؛ نکته قابل توجه دیگر در برگزاری این نشست ها، زمان طولانی هر آن به دلیل حجم موضوعات مطروحه و همچنین فضای تعاملی موجود در آنها بود که بعضاً در زمانی بیش از 5 ساعت به صورت فشرده و تا دیر وقت جریان داشت که نشان از میزان توجه و دقت بالای مدیرعامل سداد به موضوعات سازمانی و پرسنل شرکت، دغدغه ها و نقطه نظرات آنها دارد. در نشست فرامرز خالقی و معاونت های سداد، موارد زیر قابل اشاره است:نشست مدیرعامل سداد و معاونت مالی و اداری، موضوعات و موارد مربوط به بخش های مالی، حسابداری، پشتیبانی، نیروی انسانی، آموزش و در نهایت روابط عمومی مطرح شد و هر یک از مدیران حاضر در جلسه در رابطه با بخش سازمانی مربوط به خود، شرح کاملی ارائه دادند؛ در خلال تشریح موارد، دکتر خالقی سؤالات خود را در رابطه با عملکرد و فرآیندهای هر بخش مطرح کرده و پس از شنیدن پاسخ های ارائه شده، نقطه نظرات خود را در هر زمینه بیان داشت. لازم به ذکر است بخشی از نشست فرامرز خالقی با معاونت اداری و مالی، پیرامون موضوعات رفاهی، حقوق و مزایای پرسنل تمرکز یافته بود که ایشان با بیان سیاست های کلی شرکت در این زمینه، استقبال خود را از طرح های پیشنهادی در این خصوص را اعلام کرد و تمرکز بر امور رفاهی هدفمند در شرکت را خواستار شد.نشست مدیرعامل سداد و معاونت کسب و کار، معرفی بخش های سازماندهی انجام شده در این معاونت در قالب فایل پاورپوینت ارایه گردید که هر یک از مدیران امور خریدهای داخلی، خریدهای خارجی، امور قراردادها، کمیسیون معاملات، فروش شارژ و در نهایت توسعه کسب و کار، ضمن ارائه آمارهای هر یک از حوزه ها، مسائل و مشکلات موجود را طرح نمودند. دکتر خالقی نیز در این نشست، ضمن بر شمردن سیاست های حوزه بازرگانی، در رابطه با هر یک از موضوعات مطرح شده، نقطه نظرات راهگشای خود را بیان کرد. ایشان ضمن ارائه تجربه های سالیان گذشته خود در حوزه بازرگانی، خرید خوب را لازمه فروش مناسب دانست و رهنمون های لازم در خصوص مکانیزم ها و فرآیندهای خرید را یادآور شد.نشست مدیرعامل سداد و معاونت طرح و برنامه، در این نشست رؤسای بخش های برنامه ریزی و پایش، مدیریت پروژه، بهبود سازمانی، سیستم های اطلاعاتی سازمانی، تحقیق و توسعه، فعالیتهای اجرایی خود را تشریح کردند. فرامرز خالقی نیز ضمن بر شمردن اهمیت جایگاه تحقیق و توسعه در شرکت های فناوری اطلاعات، واحد طرح و برنامه را به جهت عهده دار بودن ارائه گزارش های تحلیلی در رابطه با عملکرد شرکت در ابعاد گوناگون، دارای مسؤولیت خطیر دانسته و پیوستگی و استمرار در ارائه گزارش های مدیریتی در هر حوزه را یادآور شد. ایشان رویکرد الگوبرداری از شرکت های مطرح جهانی در حوزه فناوری اطلاعات را متذکر شد و ابراز امیدواری کرد که با رویکرد تحلیلی مناسب، گزارش های مدیریتی تهیه و در اختیار مدیریت قرار گیرد. همچنین فاکتور زمان ارائه گزارش ها و هوشمندی در ارائه گزارشات را بعنوان دو عامل کلیدی مد نظر قرار داده و در این خصوص سعی و تلاش بیشتر همکاران را خواستار شد.نشست مدیرعامل سداد و معاونت نرم افزار، کلیه مدیران پروژه های شرکت، همچنین مدیران بخش های داده های کلان، عملیات نرم افزار، سامانه های بانکداری مدرن و پشتیبانی سرویس ها نسبت به ارائه معرفی بخش های تابعه اقدام کرده و موضوعات حایز اهمیت در بخش تابعه را خاطرنشان کردند. دفتر مدیریت پروژه و اسکرام نیز، فعالیت های انجام گرفته را به اختصار تشریح نمود. در این نشست مدیرعامل سداد با اشاره به پروژه های جدید شرکت در حوزه کارت و همچنین پروژه های نوآورانه شرکت، بر استفاده از پتانسیل های داخلی شرکت تأکید و لزوم بکارگیری دانش موجود در شرکت در پروژه های مختلف را یادآور شد. ایشان با اشاره به کسب عنوان اول نوآوری های بانکی توسط سامانه بام در ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، ضمن تشکر از زحمات تیم مذکور، بر استمرار موفقیت های اینچنینی در تیم های نرم افزاری شرکت، تأکید داشت و حفظ موقعیت فعلی را به مراتب سخت تر از به دست آوردن آن، دانست. ایشان با ابراز خرسندی از روحیه نوآوری موجود در تیم های پروژه ای لزوم حرکت به سمت نیازهای پنهان مشتریان را بالاخص در طراحی سامانه های مشتری محور مورد تأکید قرار داد و توجه خاص به این موضوع را خواستار شد.و نشست مدیرعامل سداد و معاونت عملیات، مدیران و رؤسای بخش های مختلف شبکه و ارتباطات، امنیت، عملیات و پشتیبانی و مرکز داده با حضور در این نشست، نسبت به تشریح مسؤولیت های محوله و وظایف بخش های مرتبط پرداخته و مشکلات و مسائل مربوطه را اظهار داشتند. فرامرز خالقی در این نشست، ضمن تأکید بر اهمیت امنیت و ارتباطات شبکه ای سالم، همراهی بخش های امنیت و شبکه با سایر بخش های عملیاتی را در عین انجام صحیح و کامل وظایف خواستار شد. وی همچنین با بیان برنامه های کلان شرکت در خصوص مرکز داده جدید، لزوم تجهیز منابع انسانی مورد نیاز و مناسب جهت اجرای پروژه های در دست برنامه ریزی را خواستار شد. در این نشست مباحثی از قبیل مانیتورینگ شبکه و سامانه ها و عملیات اجرایی مرکز داده و تمرکز امور در این بخش از جمله مباحثی بود که به طور مفصل مورد بررسی قرار گرفت. مدیرعامل سداد ضمن تشکر از فعالیت های انجام شده، آمادگی خود را جهت دریافت طرح های جدید، با توجه به مباحث ارائه شده در نشست اعلام نمود.