تحکیم جایگاه و حفظ پیشگامی در ارائه خدمات نوین بانکی با تکیه بر محصولات و خدمات متنوع شرکت داده ورزی سداد
در پاییز و زمستان 1393 شرکت سداد با تغییر ساختار سازمانی، به شرکت هلدینگ تبدیل شد و در حال حاضر شرکت های پارس تکنولوژی سداد، پرداخت الکترونیک سداد و شرکت فناوری اطلاعات راهبر سداد، شرکت های تابعه آن می باشند. هلدینگ داده ورزی سداد و شرکتهای زیرمجموعه با در اختیار داشتن گروه های تخصصی در حوزه های مختلف فناوری اطلاعات و متخصصین مسلط به فناوری های نوین پاسخگوی انتظارات بانک ملی در ارتباط با بهره برداری بهینه و موثر از فناوری اطلاعات و ارتباطات ناشی از فضای رقابتی، الزامات مدیریت بهینه درآمدها و هزینه ها، حفظ و جذب مشتریان، مدیریت کارآمد و آگاهانه منابع و مصارف و افزایش سطح انتظارات مشتریان بانک ملی باشد. شرکت پرداخت الکترونیک سداد شرکت پرداخت الکترونیک سداد با هدف ارائه خدمات در حوزه پرداخت الکترونیک در تیر ماه سال 1393 فعالیت خود را به شکل مستقل از شرکت داده ورزی سداد بزرگترین شرکت صنعت فناوری اطلاعات کشور متعلق به بانک ملی ایران، آغاز نمود. چشم انداز این شرکت کسب جایگاه برتر در ارائه تکنولوژی های جدید در حوزه پرداخت الکترونیک در کشور می باشد. این شرکت با ایجاد ساختاری مبتنی بر تکنولوژی های جدید و تاکید بر اصل مشتری مداری و برخورداری از تجربه، دانش و تخصص مدیران و کارکنان خود که بزرگترین سرمایه شرکت می باشند، بعنوان یک گروه توانمند در ارائه خدمات حوزه پرداخت الکترونیک بصورت کاملا تخصصی فعالیت خود را آغاز نموده است. از مهمترین وظایف این شرکت می توان به موارد ذیل اشاره نمود: - ارائه خدمات پرداخت الکترونیک و سرویس های ارزش افزوده به واحدهای تجاری حقیقی و حقوقی - بکارگیری الگوها و فناوری های جدید در خدمات پرداخت الکترونیک - ایجاد بستر مناسب جهت توسعه کسب و کارها با بکارگیری خدمات الکترونیکی پرداخت با تمرکز بر مشتریان خاص - تهیه انواع سوییچ های پذیرندگی کارت بانکی و صادرکنندگی کارت های غیر بانکی) کارت های وفاداری، تخفیف و (... - ایجاد انواع خدمات نوآورانه در نرم افزارها و ابزارهای مختلف از جمله پایانه های فروش - توسعه و پشتیبانی نرم افزارهای تخصصی در حوزه خدمات پرداخت - ارائه ابزارهای نوآورانه مانند کارت های غیر تماسی، پایانه های مبتنی بر فناوری NFC، پایانه های لمسی و ... - توسعه هوشمند زیر ساخت های مخابراتی و ارتباطی - ارائه خدمات پشتیبانی 7*24 به کلیه پذیرندگان در سراسر کشور آدرس وب سایت: http://sadadpsp.com شرکت پارس تکنولوژی سداد شرکت "پارس" در سال 1393 ایجاد گردید. از وظایف اصلی شرکت پارس، ساماندهی مرکز ارتباط با کلیه ی شعب بانک ملی ایران در تهران و ادارات امور استان های کشور و ایجاد شبکه ی امور مشتریان به منظور پشتیبانی از تمامی سامانه های الکترونیکی با بهره گیری از توان، دانش فنی و تجربه ی کارشناسان مجرب بوده و پاسخگوی انواع مشکلات شعب و مشتریان حقیقی و حقوقی است.خدمات شرکت پارس تکنولوژی سداد شامل سه بخش عمده زیر می باشد: 1. امور مشتریان: پاسخگویی به مشتریان خاص بانک ملی از جمله شرکت نفت، سازمان حج و زیارت، وزارت دارایی، و ... ، وپشتیبانی از سامانه¬های بانکی و گزارش¬های مدیریتی بانک ملی. 2. امداد شعب: پاسخگویی به تمامی واحدهای بانک ملی شامل شعب، ادارات امور و ادارات مرکزی 3. امداد خودپرداز: مانیتورینگ حدود 6000 دستگاه خودپرداز، بررسی و پیگیری کلیه موارد مربوط به خرابی و قطعی خودپردازها و ارجاع به شرکت¬های طرف قرارداد، جهت تعمیرات.این خدمات در واحدهای مختلف شرکت شرکت پارس که اهم آنها در ذیل آمده است صورت می پذیرد: • واحد پشتیبانی یکی از گسترده ترین و قدرت مند ترین شبکه های پشتیبانی افزارهای رایانه ای سداد از میان شرکت های مشابه در کشور محسوب می شود که شامل: - 30 مرکز پشتیبانی در استان ها - 6 مرکز پشتیبانی در تهران - 116حوزه در شهرستان ها و نواحی
• واحد صدور کارت شرکت پارس، روزانه هزاران کارت الکترونیک شامل ملی کارت، بن کارت، سفر کارت و انواع کارت های اعتباری و هدیه را شخصی سازی نموده و کارت های آسیب دیده را باز نویسی می نماید.
• واحد تعمیرات تخصصی مشتمل بر 6 زیر گروه تخصصی می باشد :
- گروه چاپگرهای تحویلداری و Pinpad - گروه چاپگرهای لیزری ، صدور آنی کارت و چک اسکنر - گروه UPS های با توان بالا و پاور های سوئیچینگ - گروه مادربردها ، مانیتور و اسکنر - گروه چاپگرهای DFX ، Line ، سوئیچها و اقلام متفرقه - گروه کنترل کیفی هر یک از گروه های فوق در حوزه تخصصی خود اقدام به تعمیر قطعات و تجهیرات شعب بانک ملی که از سراسر کشور جمع آوری می شود می نمایند. این دستگاهها و یا قطعات پس از انجام تعمیر در صورت عبور از مرحله کنترل کیفی و اخذ برچسب کنترل کیفیت مجددا به چرخه مصرف باز می گردند. • واحد پشتیبانی شبکه ساخت یافته - ارایه دستوراالعملهای اجرایی شبکه های WAN و LAN بانک ملی - ارایه استانداردهای شبکه های Passive - راهبری و نظارت بر اجرای پروژه های Passive بانک ملی - ارایه و نظارت بر اجرای پروژه شبکه پشتیبان بانک ملی ایران - نگهداری از تجهیزات Passive ادارات مرکزی و Data Center بانک ملی - نظارت و کنترل بر جابجایی فیزیکی ادارات مرکزی بانک ملی در خصوص شبکه - ارایه راهکارهای جدید با توجه به استانداردهای TIA/ EIA در شبکه وسیع بانک ملی ایران آدرس وب سایت: https://parstechnology.ir/
شرکت فناوری اطلاعات راهبر سداد فارس
شرکت فارس در دیماه سال ۱۳۹۳ با هدف تسهیل ارتباطات مالی و اجتماعی و ایجاد تحول در بانکداری اجتماعی ایجاد شد. از اهداف این شرکت میتوان به ارائۀ خدمات مالی و بانکی به شیوهای نوین و دیجیتال و ایجاد فرصتهایی وسیعتر برای کسبوکارها اشاره کرد. در این راه حمایت بانک ملّی ایران و هلدینگ داده ورزی سداد، همواره روشنگر بوده و خواهد بود. «فارس» برای تحقق اهداف خود، محصولی به نام اپلیکیشن «بله» را روانۀ بازار کرده است که با قابلیتهای توأمان مالی و پیامرسانی میتواند تحولاتی در عرصۀ بانکداری اجتماعی پدید آورد.
شرکت فارس تحول و سهولت در ارتباطات مالی و اجتماعی را در سه بخش دنبال میکند و خدماتی را در هر بخش به شرح زیر ارائه میدهد:
- تحول و تسهیل در مراودات مالی اشخاص حقیقی با یکدیگر: قرضالحسنههای کوچک، شارژ ساختمان، انتقال و درخواست پول، پرداخت دانگ، گفتگو و ارسال پیامهای متنی، صوتی و تصویری.
- تحول و تسهیل در تعاملات مالی اشخاص با کسبوکارها: کانالهای خیریه و جمعسپاری مالی، کانالهای فروشگاهی و تخفیفی، پرداخت خلافی خودرو، پرداخت قبوض، خرید شارژ و بستههای اینترنتی.
- تحول و تسهیل در مراودات اشخاص با سازمانهای مالی مانند بانکها، شرکتهای پرداخت، بورس و شرکتهای سرمایهگذاری: درخواست وام، پرداخت قسط بانکی، استعلام وضعیت چک دریافت صورتحساب و موجودی، مشاوره دربارۀ خدمات بانکی، اطلاعرسانی دربارۀ سررسیدهای مالی با وضعیت درخواستها و... ، نوبتگیری از شعب، پرداخت عوارض خروج از کشور، خرید سهام و... .
آدرس وب سایت: www.bale.ai