یکی از مهمترین حوزههای کسب و کار شرکت سداد، ارائه خدمات پشتیبانی فناوری اطلاعات است که در حوزههای بسیار متوعی و با سطح تخصص وسیع به مشتریان بانکی و غیربانکی خود ارائه مینماید. به صورت کلی در حوزه پشتیبانی فعالیتهای زیر صورت میپذیرند:
• شناسایی و ثبت رخداد.
• طبقهبندی و پشتیبانی اولیه.
• بررسی و تشخیص رخداد.
• رفع مشکل و بستن رخداد.
• مدیریت مالکیت رخداد، بازدید، پیگیری و ارتباطات.
• ریشهیابی علی رخداد (جهت تحلیلهای Root-Cause و جلوگیری از بروز رخداد مشابه).
از سویی در راستای ارائه خدمات مطلوب پشتیبایی، ارتباط موثر با مشتری یکی از اصول فعالیتهای سداد است. ارتباط با مشتری تنها با ایجاد مرکز و حضور پرسنل برای پاسخگویی کافی نیست و موارد بسیاری ظریفی را در خود نهفته دارد. مدیریت ارتباط با مشتری به همه فرآیندها و فناوریهایی گفته میشود که در شرکتها و سازمانها برای شناسایی، ترغیب، گسترش، حفظ و ارائه خدمت به مشتریان بکار میرود. سازمانها با استفاده از CRM می توانند وفاداری مشتری به ایجاد روابط نزدیکتر و درآمد را افزایش دهند. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری میتواند کمک نماید تا مشتریان موجود حفظ شوند و مشتریان جدیدی جذب شوند. بر این اساس، واحد امداد مشتریان به منظور اطلاعرسانی و پاسخگویی به سوالات و مشکلات مشتریان درخصوص خدمات ارائه شده با بهرهمندی از کارشناسان مجرب و با استفاده از فناوریهای نوین، در خدمت مشتریان میباشد. اهداف اساسی در تاسیس این مرکز عبارتند از:
• پشتیبانی از مشتریان در راستای رفع مشکلات احتمالی.
• ایجاد تجربه مثبت برای مشتریان در تعامل با بخش پشتیبانی برای رفع مشکلات.
• سهولت دسترسی به اطلاعات فارغ از محدودیتهای زمانی و مکانی.
مرکز ارتباطات شرکت سداد از طریق ارتباط دائم با مشتریان و جمعآوری، ثبت و تحلیل سئوالات، انتقادات و پیشنهادات آنان، دیدگاهی واقعی از رفتارها و نیازهای مشتری را برای بانک ترسیم مینماید. بدین ترتیب امکان تغییر رویه سازمان از محصولمداری به سمت مشتری محوری بوجود خواهد آمد.
توانمندی در برقراری ارتباط مؤثر، تخصص در ابزارهای پرداخت الکترونیکی، دانش و تجربه در اطلاعات و نرمافزارهای بانکی از مشخصههای کارشناسان پاسخگوی این مرکز است که در قالب یک مرکز امدادرسان (Help Desk) سازماندهی شدهاندکه به شرح زیر رئوس و خلاصه فعالیت آنها عبارتند از:
• انجام امور مربوط به عملیات نصب، راهبری و کنترل صحت در ارائه خدمات.
• شناسایی نیازهای جدید مشتریان.
• پشتیبانی سامانههای نرمافزاری.
• انتقال نیازهای مشتریان به نغییرات و بهینهسازی سامانههای نرمافزاری.
• مانیتورینگ وضعیت شعب.
• انجام عملیات نصب و راهاندازی تجهیزات سختافزاری و سرویسهای نرمافزاری.
• ارائه راهنمایی به مشتریان در زمینه رفع مشکلات.
• پیگیری پیشنهادات و شکایات مشتریان و ارجاع به مراجع ذیربط.